Rozpatrywanie reklamacji Klientów Sklepu Internetowego i odstąpienia od umowy:
Przyjęcie reklamacji
Reklamacje sklepu internetowego rozpatrywane są na podstawie zgłoszenia reklamacyjnego i dokumentacji zdjęciowej przesłanych w formie mailowej na adres reklamacje@rusalka-ceramicshop.pl, lub skorzystanie z formularza na dole strony. Zasady reklamacji zostały szczegółowo opisane w Regulaminie Sklepu Internetowego.
Reklamacjom podlegają:
- różnice ilościowe wynikające z nieprawidłowo zrealizowanego zamówienia oraz niezgodności stanu faktycznego otrzymanego towaru z dowodem zakupu w formie dokumentu potwierdzającego płatność,
- wady fabryczne,
- uszkodzenia mechaniczne podczas transportu.
Zasady rozpatrywania reklamacji:
- Reklamacje sklepu internetowego rozpatrywane są na podstawie zgłoszenia reklamacyjnego i dokumentacji zdjęciowej przesłanych w formie mailowej, wśród wymaganych informacji zawartych w mailu reklamacyjnym musi zawierać się: imię i nazwisko kupującego, adres wysyłki, numer telefonu, data zawarcia transakcji, potwierdzenie zakupu, numer zamówienia, opis problemu, numer NIP (jeśli jest wymagany).
- Zgłoszenie reklamacyjne wraz z dowodem zakupu, dokumentacją zdjęciową i oczekiwaniami konsumenta.
- Czas rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni.
- W przypadku uznania reklamacji i wymiany produktu Sklep na tej podstawie wysyła za pośrednictwem firmy kurierskiej produkt na wymianę.
- W przypadku żądania przez konsumenta, zwrotu poniesionych kosztów zakupu sklepu internetowego na podstawie protokołu reklamacyjnego dokonuje korekty faktury, która automatycznie zwraca środki na konto klienta.
Odstąpienia:
Klientowi będącemu konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w całości lub części bez podania przyczyny w ciągu 14 dni w terminie wskazanym w art. 28 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta, to jest:
- Dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
- Dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy
W celu odstąpienia od umowy należy przesłać wypełniony formularz odstąpienia wraz z towarem na adres siedziby Sklepu. Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Regulaminie Sklepu Internetowego.